Henting av usolgte varer
Selgere må hente sine usolgte varer
på Madla bydelshus
søndag, 17. mars
mellom kl 20.30-22.00
Vi kan ikke ta imot selgere før kl 20.30!
- Du får ikke komme inn før kl 20.30 på søndag. Kommer du før 20.30, må du dessverre vente utenfor.
- Vi er vanligvis ferdige med sorteringen innen 20.30, men noen ganger er vi forsinket (dette kan skyldes at frivillige ikke dukket opp, eller at det oppstod en uventet situasjon). Er vi forsinket vil vi legge det ut i Facebook-gruppen – sjekk der før du kommer. Om vi blir forsinket, setter vi stor pris på all ekstra hjelp for å få den siste sorteringen unnagjort. Vi gjør vårt aller beste!
- ALLE selgerne MÅ hente sine usolgte varer. Du vil bli belastet et gebyr på 250 kr dersom du ikke henter varene dine.
- Det påløper 100 kr ekspedisjonsgebyr per uavhentet stor vare da alt av utstyr og varer må fjernes fra bydelshuset.
- Alle varer som blir stående igjen etter kl 22.00 på søndag, 17. mars 2024, blir donert til veldedighet.
Før du ankommer Madla bydelshus
- Etter kl 18.30 på søndag, sjekk din MyCM konto under fanen <View Settlement> (Se oppgjør) for å se hvilke varer du fikk solgt. Du finner en liste over usolgte varer under Manage Inventory. Under "Item Sold?" velg Not Sold. Dette er listen over varer du kan hente. Merk spesielt eventuelle usolgte større varer.
- Husk å ta med ditt oransje Selger ID kort (som du fikk da du leverte varene dine). Kortet må leveres tilbake når du henter varene dine.
- Én IKEA-pose er inkludert i deltakeravgiften. Husk å ta med evt. ekstra poser/esker slik at du kan bære varene dine til bilen din – vennligst ikke bruk våre esker eller poser da vi trenger dem til fremtidige salg.
Når du ankommer Madla bydelshus
Etter avsluttet salg, blir alt som står igjen sortert etter selgernummer. Når du kommer og henter dine gjenværende varer, er det viktig at du:
- Hver selger MÅ se gjennom varene sine. Vi gjør alltid noen feil ved sortering. Det er mye lettere å legge feilsorterte varer på bordet søndag kveld enn å måtte kontakte selgeren senere og planlegge henting hjemme hos deg.
- Noen varer er for store til å sette inn eller ved siden av posen din. Derfor setter vi større varer i Disko/Rom med babyutstyr. Det kan også hende vi legger varer der som vi ikke er ferdig med å sortere. Merk at det påløper 100 kr ekspedisjonsgebyr per uavhentet stor vare da alt av utstyr og varer må fjernes fra bydelshuset.
- Det vil være et donasjonsområde satt opp ved baggage check/garderobe (hør med frivillig Eva for å se hvilke varer som kan doneres).
Utbetaling & oppgjøret
Du kan logge deg inn på din MyCM brukerkonto for å se oppgjøret ditt (klikk på <View Settlement>). Et midlertidig oppgjør er tilgjengelig innen et par timer etter salget stenger på søndag. Pengene settes inn på din bankkonto på onsdag 27. mars 2024. Ta kontakt dersom du ikke får pengene på din konto.
Du vil beholde samme selgernummer, samt MyCM brukernavn/passord for alle fremtidige salg. Men husk at du må registrere deg for hvert salg. Varer som du ikke fikk solgt denne gangen kan overføres til fremtidige salg (etter du har registrert deg).
Høstsalget avholdes 14.-15. september 2024 på Madla Bydelshus. Følg med på vår nettside og Facebook side for mer info.
Du vil beholde samme selgernummer, samt MyCM brukernavn/passord for alle fremtidige salg. Men husk at du må registrere deg for hvert salg. Varer som du ikke fikk solgt denne gangen kan overføres til fremtidige salg (etter du har registrert deg).
Høstsalget avholdes 14.-15. september 2024 på Madla Bydelshus. Følg med på vår nettside og Facebook side for mer info.
Sist oppdatert 09.03.2024