Connect
STAVANGER KIDS SALE
  • Hjem
    • Hvordan komme til Madla bydelshus
  • Shoppe
    • Shoppe - Madla bydelshus
    • Forsalg for nybakte & vordende foreldre
  • Selge
    • Selger Info
    • Påmelding
    • Kontrakt
    • Tidsplan
    • Tidspunkt for innlevering
    • Innlevering av varer
    • Forsalg
    • Henting av usolgte varer
  • Hjelpe til
  • Selger Hjelp
    • Selgersentralen
    • Hva kan jeg selge?
    • Hvordan velge & klargjøre varer
    • Hvordan legge inn varer >
      • Legge inn varer - Trinn for trinn
      • Barneklær
      • Barnesko
      • Mammaklær
      • Leker
      • Bøker, film & musikk
      • Sportsutstyr og sko
      • Baby og barneutstyr
      • Møbler, sengetøy & interiør
    • Hvordan prissette
    • Hvordan skrive ut & sette på prislapper
    • Når får jeg pengene?
  • Om oss
    • I media
    • Bilder
    • Plakater
    • Kontakt
  • ENGLISH

Innlevering av varer


  • Varer skal leveres inn på Madla bydelshus på avtalt tidspunkt  fredag 17. mars mellom kl 08.30-17.00.  Husk å booke tidspunkt for innlevering før 11. september kl 20.
  • Hver selger må selv bære inn og legge varer på riktig sted i salgslokalet.
Picture

GUIDE TIL INNLEVERING

Vi har laget en GUIDE som inneholder nyttig info, f.eks:
  • hva du skal gjøre før du ankommer Madla bydelshus
  • et oversiktskart over Madla bydelshus
  • hva du skal gjøre når du kommer med salgsvarene dine
  • en beskrivelse av stasjonene du må innom på fredag
  • hvor i salgslokalet du skal legge varene
  • hvordan klær skal henges pent på stativene/brettes fint i kassene
  • forsalgene
  • henting av usolgte varer 
  • utbetaling & oppgjør​

FØR DU KOMMER


1.  Dobbeltsjekk din avtalte innleveringstidspunkt på MyCM.  Sørg for at du gir deg selv nok tid til å bære inn varene dine, slik at de er klare for kontroll ved din avtalte tid.  Selgere har opptil 1,5 time for å plassere sine varer på de riktige stedene inne i lokalet.  
2.  Kontroller salgsvarene dine og spør deg selv følgende spørsmål:
  • Er klærne rene, og som nye (ikke slitte, skitne, revnet, osv.)?
  • Har jeg overholdt grensene for hvor mange salgsobjekter jeg kan ha, og fulgt listen over ting jeg kan og ikke kan selge?
  • Er skoene i god stand og rene?  Husk maks 8 par sko (sportssko og bunadsko telles ikke med). 
  • Har alle produktene som krever batteri fått batterier som fungerer?
  • Er prislappene skrevet ut på hvit/lyst papir som er 160 g eller tykkere? Hvis ikke så må de lamineres.  Har du forsterket prislappene med teip?  Vi kommer til å skanne noen av prislappene dine for å sikre på at de kan leses av strekkodeleser.   
  • Er prislappene godt festet?  Er varer med flere deler godt festet til hverandre? 
  • Har du med deg varer som ikke vil bli akseptert:  kosedyr, VHS, husholdningsartikler som ikke har noe med barn og gravide å gjøre, bilstoler produsert før 1. april 2019.
  • Om jeg selger elektriske varer som ikke ble kjøpt i Norge, for eks. USA eller UK, og som har strømstyrke/kontakt som er annerledes enn det vi bruker i Norge?  Hvis ja, har jeg oppgitt dette på prislappen (i beskrivelse feltet)? ​
3.  Sorter klær etter kjønn og størrelse.
4.   Velg ut 25 plagg som du vil henge opp. Ha disse plaggene i en pose eller eske, slik at innsjekkingsprosessen går raskere.
5.  Ha opp til 8 par sko i en papir/plastpose merket med ditt selgernummer.
6.  Det er best å komme uten barn, men barna dine kan være med om nødvendig.   
7.  Vær forberedt på at kontonummer må utgis ved innlevering (selgeren er ansvarlig for å sjekke at kontonummer er korrekt).

OVERSIKTSKART

Picture

INNLEVERING - HVA SKAL JEG GJØRE?

Stasjon 1 - Innsjekking / Registrering

Innsjekkingen skjer i foajeen til Madla bydelshus. Våre frivillige vil der gi deg et registreringsskjema der du må:
  • skrive ned kontonummeret ditt, så vi kan betale ut det du selger for
  • signere på at Stavanger Kids Sale IKKE er ansvarlig for tap, tyveri, eller skade på dine salgsvarer
  • bekrefte dine skift hvis du har satt deg opp som frivillig
Sammen med ditt registreringsskjema, vil du motta:
  • 2 billetter (armbånd med forskjellige farger) til forsalget fredag kveld 
  • 1 eller flere billetter (armbånd med forskjellige farger) til halv pris forsalget som er lørdag kveld, kun for frivillige
  • et selger ID-kort som du skal levere inn når du henter dine usolgte salgsvarer enten søndag kveld 
Picture
Stasjon 1: Innsjekking

Stasjon 2 -  Motta ID kort + skanne prislapper

  • Du vil få LÅNE et gult ID kort til å henge rundt halsen mens du er på salgsområdet, dette for å identifisere deg som selger.  Dette kortet MÅ du levere tilbake når du har hengt opp/lagt fra deg salgsvarene dine, for vi trenger dem til fremtidige salg -- mange selgere glemmer dette!
  • Her kan du også levere handleposer.​
  • Før du går videre, vil vi skanne noen tilfeldig utvalgte prislapper på dine varer, så vi ser at de kan bli lest av våre skannere.​
Picture
Stasjon 2: Motta ID kort + skanning av prislapper

Stasjon 3 - Inspeksjon

Vi vil ha et inspeksjonsrom i “Stova” rett ved kafeteria-området.  Selgere må ha med følgende til inspeksjonsrommet: 
SKO
Du kan selge 8 par sesongriktige sko.

Plasser skoene i en plast/papirpose som tydelig er merket med ditt selger nummer.

Vi vil inspisere alle sko og sette ut de vi aksepterer (prislappen vil bli merket med et rødt klistremerke), og vi gir deg tilbake de skoene vi ikke aksepterer.  I de travleste timene, kan vi be deg om å hente dine avviste sko etter at du er ferdig med å plassere varene dine, eller så vil de bli lagt ved dine usolgte varer på søndag kveld.  VIKTIG: Selgere får ikke lenger sette skoene på plass i hallen selv.


Treningssko som f.eks fotballsko, ballettsko, skistøvler, osv., telles som sportsutstyr, og ikke sko, og skal leveres til rommet for sportsutstyr.
Picture
Inspeksjonsteamet kontrollerer sko.
​BILSTOLER
Vi vil inspisere bilstolen din slik at vi er sikre på at:
  • bilstolen er produsert etter 1 april 2019
  • det ikke er noen svakheter, brudd eller ødeleggelser i plastrammen
  • alle deler av metall ikke er rustet, bøyd, brukket
  • bilstolen har alle delene - sikkerhetsseler, ISOfix, bøyler osv.
  • sikkerhetsselene ikke er slitt eller løse
  • det ikke er tegn på rust på festene
  • når spennene er festet, fungerer mekanismen skikkelig?
Vi vil da at du fyller ut et gult skjema med:
  • merke og modell på barnesetet
  • produksjonsdatoen
  • bekreftelse på at bilsetet ikke har vært involvert i en ulykke (ikke engang en bitte liten en)
  • din signatur, dato, og selgernummer​
Picture
Barnesete med gult skjema.
MAMMAKLÆR
Vi inspiserer alle mammaklærne for å forsikre at de er mammaklær og til rette sesongen.  Du kan selge maks 10 "mammaplagg."  Vi har ekstra kleshengere for mammaklær (mammaklær kan du henge opp i tillegg til de 25 kleshengerne du får tildelt). 

Vi henger opp klærne rett utenfor Inspeksjonsrommet (langs veggen) og flytter stativene ut i gangen når alle selgere er sjekket inn.

KOSTYMER & BUNADER/BUNADSKO
SOVEPOSER (SLEEP SACKS), TEPPER/PLEDD + BADEKÅPER
TRENINGSTØY

Vi har ekstra kleshengere for disse varene i inspeksjonsrommet (i tillegg til de 25 kleshengere du får tildelt).  Disse varene skal henges opp i inspeksjonsrommet.  Våre frivillige vil flytte stativene ut i salglokalet når alle har sjekket inn.

Picture
Kostymer
Picture
Bunader & bunadsko
Picture
Treningsklær
Picture
Soveposer (sleep sacks) og tepper

Stasjon 4 - Hente maks 25 kleshengere

Det er begrenset med plass på stativene. For at alle selgerne skal få samme mulighet til å henge opp sine klær, vil vi gi ut maks 25 kleshengere til hver selger. Dette til å henge opp barneklær og yttertøy.  Dette er hengere for DEG og kun deg -- ikke gi videre til andre selgere.

For å få denne prosessen til å gå glatt, vær så snill å velg ut dine 25 klesplagg før du kommer.  Vi vil spørre deg om hva slags klær du vil henge opp, og gi deg kleshengere av rette størrelse og type. Vi holder rede på hvor mange kleshengere vi gir deg, og du kan komme tilbake for flere hengere til du når maksgrensen på 25.
Picture
Kleshengerne skal brukes for å vise fram de fineste klærne, og for at stativet skal være innbydende og fristende for kundene som kommer. Det er viktig at: 
  • du bruker rett størrelse henger -- ikke bruk kleshengere beregnet på voksenklær til å henge opp babyklærne med.
  • hengeren skal alltid henges opp med kroken pekende mot venstre, som et spørsmålstegn “??????”​
  • du IKKE henger opp bodyer eller pysjamas, vi kommer bare til å ta dem ned igjen.
  • ​du henger lignende plagg sammen på stativet, etter størrelse, som kjoler, skjørt, bukser, gensere, skjorter, osv.  Det gjør at det ser mye ryddigere ut på stativet.

Stasjon 5: Hente & sette på sikkerhetslapp

Dette er en ubetjent stasjon i kaféen.  Har du noen av følgende varer vil vi at dere kommer hit for å hente og sette på en sikkerhetslapp før du setter dem ut:

BARNEVOGNER, BÆRETØY + ALLE TYPER VESKER/SEKKER
(stellevesker, ryggsekker, kofferter, osv.)



PLASSERE VARENE DINE I SALGSLOKALET

Husk at du er ansvarlig for å plassere klærne dine der de hører til. Det er begrenset med plass på stativene, så etterhvert som klær blir solgt i løpet av salget, henges det opp nye klær fra kassene.  

Dine 25 kleshengere skal brukes til å henge opp de peneste klærne på stativene merket med rett størrelse og kjønn (kjoler, skjørt og bluser for jenter, finbukser og skjorter for gutter).
  • Yttertøy (kåper, jakker, regntøy osv) skal henges i “Yttertøy” seksjonen, etter størrelse (yttertøy for gutter og jenter henger sammen).   Fleece over- og underdeler skal legges i kassene under stativene.
  • Yttertøy-tilbehør er sortert etter str (ikke kjønn) og skal legges i kasser på bordene langs en av veggene i storsalen. 
  • Alle andre klær (bodyer, t-skjorter, osv) skal legges i merkede kasser under stativene med jente- og gutteklær. 
  • Ulltøy er sortert etter størrelse, og skal legges i kasser på bordene langs en av veggene i storsalen.
  • Pysjamas (fra str 1 år) er sortert etter størrelse (ikke kjønn) og skal legges i kasser under bordene med ulltøy. 
  • Alle sko som skal stilles ut i storsalen MÅ leveres til Stasjon 3.   
  • Se på kartet for å se hvor du skal plassere varene.  Vær så snill å være så ryddig som mulig.  SPØR en av våre frivillige hvis du ikke vet hvor du skal legge/sette/henge opp noe.
  • Vi vil sjekke selgere når de kommer og når de går. Du får KUN ta med deg ting du selv selger, pluss esker/poser til å bære dette i.
  • Du vil ha opp til halvannen time til å få plassert ut varene dine på de rette stedene.

NÅR DU ER FERDIG

Når du nå er ferdig, husk å levere inn ditt gule ID kort der du mottok det (Stasjon 2).  Vi vil sjekke dine esker og poser for å være sikker på at alle varer blir igjen på salget!  Ser deg på forsalget!​

Ikke glem å levere inn ditt gule ID kort!  Glemmer du dette er det fint om du leverer det inn i løpet av salgshelgen. ​

For informasjon om henting av dine usolgte varer etter salgets slutt, se her.
Picture

TIL SELGER SENTRALEN
Sist oppdatert 04.01.2023
PRAKTISK INFO

SELGER INFO
SELGERSENTRALEN
REGISTRER DEG
TIDSPLAN
​KONTRAKT
HVA KAN JEG SELGE?
TIDSPUNKT FOR INNLEVERING
LINNLEVERING AV VARER
FORSALG
SELGER HJELP
VELGE & KLARGJØRE VARER
UTSTYR
LEGGE INN VARER 
PRISSETTING
SKRIVE UT / SETTE PÅ PRISLAPPER
SALGSLOKALE
MADLA BYDELSHUS
ÅSTA KONGSMORSGATE 20
4044 HAFRSFJORD
{komme seg dit)

SHOPPE + HJELPE TIL 
SHOPPE
FORSALG -  NYBAKTE & VORDENDE FORELDRE
HJELPE TIL VED SALGET

​MER INFO
OM OSS
KONTAKT
I MEDIA
BILDER
PLAKATER
FACEBOOK

Content copyright 2008-2023.  Stavanger Kids Sale. All rights reserved.  Org nr 994 682 636