Innlevering av varer
|
GUIDE TIL INNLEVERING
Vi har laget en GUIDE som inneholder nyttig info, f.eks:
- hva du skal gjøre før du ankommer Madla bydelshus
- et oversiktskart over Madla bydelshus
- hva du skal gjøre når du kommer med salgsvarene dine
- en beskrivelse av stasjonene du må innom på fredag
- hvor i salgslokalet du skal legge varene
- hvordan klær skal henges pent på stativene/brettes fint i kassene
- forsalgene
- henting av usolgte varer
- utbetaling & oppgjør
FØR DU KOMMER
1. Dobbeltsjekk din avtalte innleveringstidspunkt på MyCM. Sørg for at du gir deg selv nok tid til å bære inn varene dine, slik at de er klare for kontroll ved din avtalte tid. Selgere har opptil 1,5 time for å plassere sine varer på de riktige stedene inne i lokalet.
2. Kontroller salgsvarene dine og spør deg selv følgende spørsmål:
- Er klærne rene, og som nye (ikke slitte, skitne, revnet, osv.)?
- Har jeg overholdt grensene for hvor mange salgsobjekter jeg kan ha, og fulgt listen over ting jeg kan og ikke kan selge?
- Er skoene i god stand og rene? Husk maks 8 par sko (sportssko og bunadsko telles ikke med).
- Har alle produktene som krever batteri fått batterier som fungerer?
- Er prislappene skrevet ut på hvit/lyst papir som er 160 g eller tykkere? Hvis ikke så må de lamineres. Har du forsterket prislappene med teip? Vi kommer til å skanne noen av prislappene dine for å sikre på at de kan leses av strekkodeleser.
- Er prislappene godt festet? Er varer med flere deler godt festet til hverandre?
- Har du med deg varer som ikke vil bli akseptert: kosedyr, VHS, husholdningsartikler som ikke har noe med barn og gravide å gjøre, bilstoler produsert før 1. oktober 2019.
- Om jeg selger elektriske varer som ikke ble kjøpt i Norge, for eks. USA eller UK, og som har strømstyrke/kontakt som er annerledes enn det vi bruker i Norge? Hvis ja, har jeg oppgitt dette på prislappen (i beskrivelse feltet)?
4. Velg ut 25 plagg som du vil henge opp. Ha disse plaggene i en pose eller eske, slik at innsjekkingsprosessen går raskere.
5. Ha opp til 8 par sko i en papir/plastpose merket med ditt selgernummer.
6. Det er best å komme uten barn, men barna dine kan være med om nødvendig.
7. Vær forberedt på at kontonummer må utgis ved innlevering (selgeren er ansvarlig for å sjekke at kontonummer er korrekt).
TIDLIGERE SELGERE – MERK NOEN ENDRINGER
Tidligere har vi bedt deg om å henge opp treningstøy, kostymer, bunader, pledd, badekåper osv. på rommet Stova (der du leverer skoene for inspeksjon). Denne gangen vil disse stativene være på deres endelige plasser, og frivillige vil være på plass i gangen og i rommet med sportsutstyr for å hjelpe selgerne.
OVERSIKTSKART
INNLEVERING - HVA SKAL JEG GJØRE?
Stasjon 1 - Innsjekking / Registrering
Innsjekkingen skjer i foajeen til Madla bydelshus. Våre frivillige vil der gi deg et registreringsskjema der du må:
|
Stasjon 2 - Motta ID kort + skanne prislapper
|
Stasjon 3 - Inspeksjon
Vi vil ha et inspeksjonsrom i “Stova” rett ved kafeteria-området. Selgere må ha med følgende til inspeksjonsrommet:
SKO
Du kan selge 8 par sesongriktige sko. (Treningssko og bunadsko telles ikke med). Plasser skoene i en plast/papirpose som tydelig er merket med ditt selger nummer. Vi vil inspisere alle sko og sette ut de vi aksepterer (prislappen vil bli merket med et rødt klistremerke), og vi gir deg tilbake de skoene vi ikke aksepterer. I de travleste timene, kan vi be deg om å hente dine avviste sko etter at du er ferdig med å plassere varene dine, eller så vil de bli lagt ved dine usolgte varer på søndag kveld. VIKTIG: Selgere får ikke lenger sette skoene på plass i hallen selv. Treningssko som f.eks fotballsko, ballettsko, skistøvler, osv., telles som sportsutstyr, og ikke sko, og skal leveres til avdelingen for sportsutstyr. Legg bunadsko under stativet til bunader/festdrakter. |
BILSTOLER
Vi vil inspisere bilstolen din slik at vi er sikre på at:
|
Stasjon 4 - Hente maks 25 kleshengere
Det er begrenset med plass på stativene. For at alle selgerne skal få samme mulighet til å henge opp sine klær, vil vi gi ut maks 25 kleshengere til hver selger. Dette til å henge opp barneklær og yttertøy. Dette er hengere for DEG og kun deg -- ikke gi videre til andre selgere.
For å få denne prosessen til å gå glatt, vær så snill å velg ut dine 25 klesplagg før du kommer. Vi vil spørre deg om hva slags klær du vil henge opp, og gi deg kleshengere av rette størrelse og type. Vi holder rede på hvor mange kleshengere vi gir deg, og du kan komme tilbake for flere hengere til du når maksgrensen på 25. |
Kleshengerne skal brukes for å vise fram de fineste klærne, og for at stativet skal være innbydende og fristende for kundene som kommer. Det er viktig at:
- du bruker rett størrelse henger -- ikke bruk kleshengere beregnet på voksenklær til å henge opp babyklærne med.
- hengeren skal alltid henges opp med kroken pekende mot venstre, som et spørsmålstegn “??????”
- du IKKE henger opp bodyer eller pysjamas, vi kommer bare til å ta dem ned igjen.
- du henger lignende plagg sammen på stativet, etter størrelse, som kjoler, skjørt, bukser, gensere, skjorter, osv. Det gjør at det ser mye ryddigere ut på stativet.
Stasjon 5: Hente & sette på sikkerhetslapp
Dette er en ubetjent stasjon i kaféen. Har du noen av følgende varer vil vi at dere kommer hit for å hente og sette på en sikkerhetslapp før du setter dem ut:
BARNEVOGNER, BÆRETØY + ALLE TYPER VESKER/SEKKER
(stellevesker, vesker, ryggsekker, kofferter, osv.)
BARNEVOGNER, BÆRETØY + ALLE TYPER VESKER/SEKKER
(stellevesker, vesker, ryggsekker, kofferter, osv.)
PLASSERE VARENE DINE I SALGSLOKALET
Husk at du er ansvarlig for å plassere klærne dine der de hører til. Det er begrenset med plass på stativene, så etterhvert som klær blir solgt i løpet av salget, henges det opp nye klær fra kassene.
Dine 25 kleshengere skal brukes til å henge opp de peneste klærne på stativene merket med rett størrelse og kjønn (kjoler, skjørt og bluser for jenter, finbukser og skjorter for gutter).
Vi vil sjekke selgere når de kommer og når de går. Du får KUN ta med deg ting du selv selger, pluss esker/poser til å bære dette i.
Du vil ha opp til halvannen time til å få plassert ut varene dine på de rette stedene.
Dine 25 kleshengere skal brukes til å henge opp de peneste klærne på stativene merket med rett størrelse og kjønn (kjoler, skjørt og bluser for jenter, finbukser og skjorter for gutter).
- Yttertøy (kåper, jakker, regntøy osv) skal henges i “Yttertøy” seksjonen, etter størrelse (yttertøy for gutter og jenter henger sammen). Fleece over- og underdeler skal legges i kassene under stativene.
- Yttertøy-tilbehør er sortert etter str (ikke kjønn) og skal legges i kasser på bordene langs en av veggene i storsalen.
- Alle andre klær (bodyer, t-skjorter, osv) skal legges i merkede kasser under stativene med jente- og gutteklær.
- Ulltøy er sortert etter størrelse, og skal legges i kasser på bordene langs en av veggen i storsalen.
- Pysjamas (f.o.m. str 1 år) er sortert etter størrelse i kasser under bordene med ullklær.
- Alle andre klær (bodyer, t-skjorter, osv) skal legges i merkede kasser under stativene med jente- og gutteklær.
- Alle sko som skal stilles ut i storsalen MÅ leveres på Stasjon 3.
Vi vil sjekke selgere når de kommer og når de går. Du får KUN ta med deg ting du selv selger, pluss esker/poser til å bære dette i.
Du vil ha opp til halvannen time til å få plassert ut varene dine på de rette stedene.
NÅR DU ER FERDIG
Når du nå er ferdig, husk å levere inn ditt gule ID kort der du mottok det (Stasjon 2). Vi vil sjekke dine esker og poser for å være sikker på at alle varer blir igjen på salget! Ser deg på forsalget!
Ikke glem å levere inn ditt gule ID kort! Glemmer du dette er det fint om du leverer det inn i løpet av salgshelgen. For informasjon om henting av dine usolgte varer etter salgets slutt, se her. |
Sist oppdatert 04.09.2023