Selger info - Vårsalget 2022 / Nettbutikk
Har du lyst å være med som selger? Her får du en oversikt over info på nettsiden vår. Klikk på lenkene for mer info.
SELG DINE VARER I VÅR NETTBUTIKK - DET ER TRYGT & ENKELT! Vi er glad for å kunne gi dere en trygg og sikker måte å selge dine pent brukte barne/mammaklær, utstyr & leker under COVID-19 pandemien -- i vår pop-up nettbutikk! Legg inn varene dine i vårt online system og last opp et bilde av hvert produkt innen tidsfristen, så legger vi dem til i vår nettbutikk. Fordi det tar mye tid å se gjennom varene og laste dem opp til nettbutikken, vil hver selger tildeles egen frist i tidsrommet 1.-6. mars, avhengig av hvilket tidspunkt de meldte seg på som selger ved salget. F.eks de første 35 selgere som meldte seg på vil ha frist 6. mars kl 10. De neste 35 selgere som meldte seg på vil ha frist 5. mars kl 10. Nettbutikken holder åpen fra fredag, 11. mars kl 10 -- lørdag, 12. mars kl 22. og igjen på søndag 13. mars fra kl 10-22 når mange varer selges for -50%. Du trenger bare å ta med dine SOLGTE varer til Madla bydelshus. Vi vil skanne merkelappene med UBC (kundekoder) som du har festet til hver vare. Og da kan du plassere dine varer i IKEA posene i gangen (sortert etter første bokstav i UBC). Det er raskt og enkelt for selgere!
ALLE KAN DELTA! Alle kan delta som selgere. Påmeldingen til vårsalget åpner torsdag 20. januar 2022 kl 20. Vær oppmerksom på at vi kan ha maks 200 selgere og plassene går fort. Blir salget fulltegnet før påmeldingsfristen går ut kan du sette deg på venteliste. Alle viktige datoer og frister finner du her.
VI BRUKER ET NETTBASERT SYSTEM Selgere må opprette en brukerkonto hos vår partner, My Consignment Manager (MyCM)--et brukervennlig, nettbasert system fra USA som gjør hele prosessen enklere for alle. Vi har brukt My Consignment Manager siden 2013, og var de første som brukte dette systemet i Norge! Selgere får hver sin personlige <selger side> der man kan:
SELG DINE VARER I VÅR NETTBUTIKK - DET ER TRYGT & ENKELT! Vi er glad for å kunne gi dere en trygg og sikker måte å selge dine pent brukte barne/mammaklær, utstyr & leker under COVID-19 pandemien -- i vår pop-up nettbutikk! Legg inn varene dine i vårt online system og last opp et bilde av hvert produkt innen tidsfristen, så legger vi dem til i vår nettbutikk. Fordi det tar mye tid å se gjennom varene og laste dem opp til nettbutikken, vil hver selger tildeles egen frist i tidsrommet 1.-6. mars, avhengig av hvilket tidspunkt de meldte seg på som selger ved salget. F.eks de første 35 selgere som meldte seg på vil ha frist 6. mars kl 10. De neste 35 selgere som meldte seg på vil ha frist 5. mars kl 10. Nettbutikken holder åpen fra fredag, 11. mars kl 10 -- lørdag, 12. mars kl 22. og igjen på søndag 13. mars fra kl 10-22 når mange varer selges for -50%. Du trenger bare å ta med dine SOLGTE varer til Madla bydelshus. Vi vil skanne merkelappene med UBC (kundekoder) som du har festet til hver vare. Og da kan du plassere dine varer i IKEA posene i gangen (sortert etter første bokstav i UBC). Det er raskt og enkelt for selgere!
ALLE KAN DELTA! Alle kan delta som selgere. Påmeldingen til vårsalget åpner torsdag 20. januar 2022 kl 20. Vær oppmerksom på at vi kan ha maks 200 selgere og plassene går fort. Blir salget fulltegnet før påmeldingsfristen går ut kan du sette deg på venteliste. Alle viktige datoer og frister finner du her.
VI BRUKER ET NETTBASERT SYSTEM Selgere må opprette en brukerkonto hos vår partner, My Consignment Manager (MyCM)--et brukervennlig, nettbasert system fra USA som gjør hele prosessen enklere for alle. Vi har brukt My Consignment Manager siden 2013, og var de første som brukte dette systemet i Norge! Selgere får hver sin personlige <selger side> der man kan:
|
Vær oppmerksom på at MyCM er kun tilgjengelig på engelsk, men instruksjoner om hvordan man navigerer MyCM finnes på norsk på nettsiden vår.
SELGERE KLARGJØR & PRISSETTER SINE EGNE VARER Selgere skal klargjøre og prissette varene sine (vennligst se på listen over hva som kan og ikke kan selges), legge inn varene på sin MyCM konto, og skrive ut prislapper og feste dem til hver gjenstand. Denne gangen kan hver selger ha maks 300 varer.
Når man legger inn en vare i nettbutikken vår, kan man ikke lenger bruke varen, eller legge den ut for salg på andre nettsteder. Man forplikter seg til å selge varen sin i Stavanger Kids Sale sin nettbutikk. Man plikter å sjekke inventaret sitt før fristen. Det påløper et gebyr på 20 kr per vare for eventuelle endringer man ber SKS gjøre etter at varene sine er lastet opp til nettbutikken.
OPSJON TIL Å SELGE VARER FOR -50% Selgere har muligheten til å selge alle eller noen av sine gjenværende varer for halv pris på vårt 50% salg i nettbutikken 13. mars.
SELGERE MÅ FØLGE VÅRE INSTRUKSJONER Selgere må følge våre instruksjoner om hvordan varer skal legges inn på MyCM, og hvordan prislapper skal skrives ut og festes til produkter. Selgere som ikke følger instruksjonene våre, får ikke være med.
SELGERE KLARGJØR & PRISSETTER SINE EGNE VARER Selgere skal klargjøre og prissette varene sine (vennligst se på listen over hva som kan og ikke kan selges), legge inn varene på sin MyCM konto, og skrive ut prislapper og feste dem til hver gjenstand. Denne gangen kan hver selger ha maks 300 varer.
Når man legger inn en vare i nettbutikken vår, kan man ikke lenger bruke varen, eller legge den ut for salg på andre nettsteder. Man forplikter seg til å selge varen sin i Stavanger Kids Sale sin nettbutikk. Man plikter å sjekke inventaret sitt før fristen. Det påløper et gebyr på 20 kr per vare for eventuelle endringer man ber SKS gjøre etter at varene sine er lastet opp til nettbutikken.
OPSJON TIL Å SELGE VARER FOR -50% Selgere har muligheten til å selge alle eller noen av sine gjenværende varer for halv pris på vårt 50% salg i nettbutikken 13. mars.
SELGERE MÅ FØLGE VÅRE INSTRUKSJONER Selgere må følge våre instruksjoner om hvordan varer skal legges inn på MyCM, og hvordan prislapper skal skrives ut og festes til produkter. Selgere som ikke følger instruksjonene våre, får ikke være med.
LEVERING AV VARER Selgere må velge innsjekkingstidspunkt for å sjekke inn og levere varene sine på Madla bydelshus enten torsdag (17. mars) mellom kl 15-22 eller fredag (18. mars) mellom kl 09-18.
SELGERE TJENER 70-75% Selgere mottar 70% av salgssummen på varene sine. Selgere som også hjelper til ved salget (en eller flere vakter på 3 timer på torsdag, fredag, lørdag, eller søndag 17.-20. mars) tjener 75% av salgssummen. Vær oppmerksom på at en påmeldingsavgift på 50 kr trekkes fra oppgjøret. Denne avgiften dekker bare noen av utgiftene til drift av salget. Oppgjøret utbetales onsdag 30. mars 2022. |
FRIST FOR AVMELDING Påmeldte selgere som ikke kan delta for en eller annen grunn må trekke seg før fristen (torsdag, 24. februar, kl 20) ved å sende en mail til Stavanger Kids Sale. Denne fristen er satt for å kunne kontakte folk som står på ventelisten slik at de får nok tid til å legge inn varer i systemet. Selgere som trekker seg etter denne fristen vil bli fakturert for påmeldingsavgiften (50 kr) siden de tok en plass som ikke skal brukes. Påmeldte selgere som ikke dukker opp på salget og som ikke gir beskjed vil ikke kunne være med på fremtidige salg.
HANDLE PÅ FORSALG! Selgere og frivillige får handle på forsalget som skjer torsdag kveld (10. mars 2022) i vår nettbutikk. Frivillige og selgere kan handle til følgende tider:
KUN KVALITETSVARER! Vi tar kun imot kvalitetsvarer i MEGET GOD stand. Kunder får lov til å returnere varer som er merket feil (f.eks. feil størrelse angitt av selgeren), eller som er slitte, flekkete, ødelagte, eller som mangler deler - med andre ord varer som ikke oppfyller vår standard. Vi vil ta vare på varer som blir returnert, og selgere kan hente dem på et senere tidspunkt. Selgerne blir pålagt et gebyr for hver vare som returneres: 20% av salgsprisen (minimum 20 kr for hver vare). Disse reglene er på plass for at dere kun skal selge kvalitetsvarer, for å dekke transaksjonsgebyrer og for å betale oss for ekstraarbeidet i forbindelse med behandlingen av retur. |
Sist oppdatert 14.01.2022