Connect
STAVANGER KIDS SALE
  • Hjem
    • Hvordan komme til Madla bydelshus
    • Hvordan komme til Forum Expo
    • Shoppe - Våren 2021 NETTBUTIKK
  • Shoppe
    • Henting av din ordre
    • Forsalg for nybakte & ventende foreldre
    • NETTBUTIKKEN
  • Selge
    • Registrer deg
    • Kontrakt
    • Tidsplan
    • Hva kan jeg selge
    • Levere varer - Nettbutikk
    • Forsalg
    • Innsjekkingstidspunkt
  • Hjelpe til
  • Selgersentralen
    • Hvordan legge inn varer >
      • Barneklær
      • Barnesko
      • Mammaklær
      • Leker
      • Bøker, film & musikk
      • Sportsutstyr og sko
      • Baby og barneutstyr
      • Møbler, sengetøy & interiør
      • Fototips
  • Om oss
    • I media
    • Bilder
    • Plakater
    • Kontakt
  • ENGLISH

Hvordan legge inn varer i MyCM - NETTBUTIKKEN


For at du skal selge varer ved vårt salg - enten det er ved våre fysiske salg eller i nettbutikken - må du legge inn varene dine i systemet vårt, My Consignment Manager (MyCM). Fra sommeren 2020 har MYCM en ny mobilvennlig selger-nettapplikasjon som gjør det enda enklere å legge inn varene dine.
​
Når en vare er lagt inn, kan du skrive ut en prislapp for akkurat den varen. Hver prislapp inneholder ditt selgernummer, varenummer, informasjon om varen din og en strekkode.

Picture
  • Ved våre fysiske salg: Når kunder betaler i kassen, vil prislappen fjernes og strekkoden leses slik at kjøpet er registrert i systemet vårt. 
  • I nettbutikken: Vi bruker spesielle merkelapper som er spesifikke for online-salget da de inneholder både ordrenr og Unique Buyer Code (kundekode). Merkelappene kan printes ut fra din MyCM konto etter nettbutikken stenger. Fest merkelappene på dine solgte varer før du leverer varene dine i Madla bydelshus. Se HER ​for mer informasjon. 
Picture
Har du varer i databasen fra tidligere salg, kan du føre over disse varene til nettbutikken. Men du må last opp et bilde av hver vare, og det kan hende at du må endre kategori og/eller størrelse/underkategori for at det skal bli akseptert av systemet. 

Alle varer som du ønsker å selge må legges inn i din MyCM brukerkonto før kl 10.00 på din tildelte dag (etter du registrerer deg vil du få bildet en frist på en av disse dagene: 1-6 mars 2022)  Ditt inventar blir da låst og alle varene vil kontrolleres og lastes opp til nettbutikken. Du vil fortsatt kunne skrive ut merkelapper (vent til etter nettbutikken stenger), men du vil ikke ha muligheten til å endre enten prisen eller detaljer om varene dine.  Ikke vent til siste sekund!  ;)

PC-utgaven

DATA

Nettbrett/mobilutgaven

MOBIL
Logg inn på din MyCM brukerkonto.  Klikk på Manage Items og så på Add-knappen.  Ditt selgernummer og varenummer legges inn automatisk, men du må fylle ut informasjon om hver vare. Legg inn de følgende:

Gode bilder kan avgjøre salget ditt! Se FOTOTIPS for mer info.

​1.  LEGG TIL BILDE (ADD PHOTO)

For at varen din skal legges til i nettbutikken, må du laste opp et bilde. Trykk/klikk på Browse for å legge til et bilde. Hvis du bruker PC/Mac, kan du bla gjennom og laste opp bilder fra datamaskinen. Hvis du bruker mobil/nettbrett, kan du laste opp et bilde fra bildebiblioteket, eller du kan ta et bilde rett fra mobil/nettbrett! Så enkelt er det!

Det er viktig at du går gjennom listen over varene du har lagt inn i Manage Items. I kolonnen Category (kategori) vil du se et  miniatyrbilde for hver vare.
Hvis du ser at rubrikken der bildet skal være ikke er 100% fylt  (eller at rubrikken er grå) må du prøve å laste opp på nytt. Hvis du fremdeles har problemer, prøv å endre størrelse på bildet før ny opplasting.
 Kun varer med fullastede bilder blir lagt til i nettbutikken.  Merk at systemet bare tillater ett bilde per vare på nåværende tidspunkt.

Merk: 
  • Bilder større enn 20 megapiksler/megabyte godtas ikke av Shopify.
  • JPEG er den tryggeste/beste filtypen å bruke
  • Forsikre deg om at bildet ditt er rett opp når det lastes opp. Hvis det ikke er det, kan du laste det opp igjen riktig. 
  • Du kan bruke fotocollage, MEN vi har hatt problemer med at noen fotocollage ikke lastes opp i Shopify - spesielt de med 3 eller flere bilder.   Årsaken er ofte filtype/størrelse. Hvis du vil bruke mange fotocollage, kan du sende en mail til Karin. Da kan hun  prøve å laste opp noen av produktene dine til Shopify for å sikre at de blir godtatt.  Men gjør dette så fort som mulig!
  • Selger du vogner eller andre mer kostbare varer, kan du sende Karin flere bilder og en mer utfyllende beskrivelse på mail.

Kategorien og underkategorien/størrelsen du velger vil avgjøre hvor hver vare vises i nettbutikken. Det er viktig at du følger instruksjonene våre. kunder har rett til å returnere varer som er merket feil (f.eks. feil størrelse) og selgere vil bli belastet 10% av salgsprisen (minimum 20 kr) for hver returnerte vare.

​2. KATEGORI (CATEGORY)
Velg riktig kategori for varen din. 
Merk at vi har endret mange av kategoriene våre (både lagt til og tatt bort) slik at nettbutikken skal være lett å navigere.
​

3. UNDERKATEGORI ELLER STØRRELSE (SUBCATEGORY OR SIZE)
Avhengig av kategorien du velger, vil du velge enten en underkategori eller størrelse for hver vare. Bare underkategoriene / størrelsene som er tillatt for hver kategori vises i nedtrekkslisten.  (For klær velger du størrelser.  For leker velger du blant underkategorier som puslespill, dukker og tilbehør, eller lekebiler.)  Merk at når du legger in sko (Boy's Shoes, Girl's Shoes, og Sport Footwear) vil du nå finne (og må bruke) europeiske skostørrelser.  Se BARNESKO for mer info.

Kundene kan søke etter spesifikke merker og produkter i søkefeltet. Sørg for at du har tydelige og nøyaktige beskrivelser, slik at kundene ikke går glipp av DINE produkter!

4. BESKRIVELSE / MERKENAVN (DESCRIPTION/NAME BRAND)
Du MÅ oppgi merkenavnet til hver vare du legger inn (for bøker, DVDer og DVDer, vil du oppgi tittelen). Folk kommer til å hoppe over varen din hvis de ikke kan se merkenavnet. Hvis du har plass til å skrive mer, kan du beskrive varen her (se punkt 5).  Her kan du skrive enten på norsk eller engelsk.


5. BESKRIVELSE (DESCRIPTION)
Beskriv varen: type klær, farger/mønster, forfatter, antall puslespillbrikker, klærnes europeiske størrelse (siden vi sorterer klær etter alder), hvis et produkt er nytt/bare brukt en gang. I utgangspunktet må du fortelle kjøpere hva de trenger å vite om hver vare, slik at kundene føler seg trygge når de kjøper dine varer.

Husk at varene i nettbutikken som ikke blir solgt denne gangen, kan selges ved fremtidige salg. Når prislappene forsvinner fra varer ved våre fysiske salg, prøver vi å finne varen i databasen vår, eller vi prøver å matche varen med en av de mange løse prislappene.  Beskriv varene dine godt nok slik at vi kan finne dem i databasen vår eller matche dem med en av de løse prislappene.

Vi har laget guider som hjelper deg å velge riktige kategorier og underkategorier/størrelser, og skrive tydelige beskrivelser. Klikk på bildene nedenfor for å få hjelp:


6. PRIS (PRICE)
Minimumsprisen er 5 kr, og prisen må avrundes til nærmeste 5 kr (5, 10, 15, 20 kr, etc. ).  Når du legger inn prisen, skriver du hele kronebeløpet (ingen komma og øre).

7. RABATT (DISCOUNT)
Du har muligheten til å selge alle eller noen av dine gjenværende varer for halv pris på vårt halv pris salg i nettbutikken -- søndag, 13. mars. Vi oppfordrer deg til å selge dine gjenværende varer til halv pris -- det er en flott måte å bli kvitt varer som du ikke lenger bruker mens du fortsatt tjener penger på dem. Og de fleste av varene som er solgt under vårt 50% salg er de som er blitt satt ned i pris. 

8. DONATE (GI BORT)
 Vær oppmerksom på at Donate (gi bort) er deaktivert, så se bort fra denne boksen. 

9. CLEAR DESC. FIELDS. (CLEAR DESCRIPTION FIELDS)
Klikk på denne boksen hvis du vil at beskrivelsesfeltene skal slettes før du legger inn en ny vare.

10. Klikk på Add (Legge til) knappen, og varen er nå lagt til i inventaret ditt!  Husk å gå gjennom listen over varene du har lagt inn i Manage Items og sørg for at du ser et helt miniatyrbilde for hver vare i kolonnen Category.

HVORDAN OVERFØRE VARER FRA TIDLIGERE SALG + LEGGE TIL BILDE

OVERFØRE VARER
Du kan overføre usolgte varer fra tidligere salg, men du må laste opp et bilde for hver vare.  Varer uten bilder blir ikke med i nettbutikken.

For å føre over varer, klikk på ITEM TRANSFER på selgersiden din i MyCM. 

Velg et salg som du ønsker å overføre varer fra, og varene vil vises på skjermen. Velg de varene du ønsker å overføre (klikk på boksen helt til venstre av hver vare), og klikk på Transfer Item(s) Now-knappen.  Nå har du tilgang til disse varene ved å klikke på ou can now access these items Manage Items fra din selgerside.
Picture

LEGGE TIL BILDE
Når du har overført varene, klikk på Manage Items.
Picture
Velg deretter en vare (klikk på boksen til venstre for varen) og klikk på PILEN ved EDIT (redigere).  Velg deretter Add/Edit Photo (Legg til/rediger bilde) for å laste opp et bilde.
Picture
Tilbake til SELGER SENTRALEN
Sist oppdatert 15.01.2022
PRAKTISK INFO

SELGER INFO
SELGERSENTRALEN
REGISTRER DEG
TIDSPLAN
​KONTRAKT
HVA KAN JEG SELGE?
INNSJEKKINGSTIDSPUNKT
LEVERE VARER
FORSALG
SELGER HJELP
VELGE VARER
KLARGJØRE VARER
MATERIELL
LEGGE INN VARER 
PRISSETTING
SKRIVE UT PRISLAPPER
FORSTERKE PRISLAPPER
FESTE PRISLAPPER
SALGSLOKALER
VÅR- & HØSTSALGENE 2022
(VÅRSALGET): HANDLE I NETTBUTIKKEN + HENT VARENE PÅ:
MADLA BYDELSHUS
ÅSTA KONGSMORSGATE 20
4044 HAFRSFJORD
{komme seg dit)

VÅRSALGET 2023
FORUM EXPO ved STAVANGER FORUM
ISHOCKEYVEIEN 11
4021 STAVANGER

{komme seg dit}

SHOPPE + HJELPE TIL 
SHOPPE
FORSALG -  GRAVIDE & NYBAKTE MØDRE
HJELPE TIL VED SALGET

​MER INFO
OM OSS
KONTAKT
I MEDIA
BILDER
PLAKATER
FACEBOOK

Content copyright 2008-2022.  Stavanger Kids Sale. All rights reserved.  Org nr 994 682 636